Monday, April 2, 2012

Tragedi (ibu-ibu engkaulah ratu hati ku)

mak!!!bangun mak... mak jangan buat saya macam ni!...saya merayu mak tolong la bangun...ya Allah tolong la aku ya Allah,sedarkan kan lah ibuku...ambik lah nyawaku sebagai ganti!!....`Alif...mane kau?Rul aku kat sini rul.!!rul tolong rul mak aku x gerak-gerak...mak aku dah x de ke rul???alif bawak bertenang...mak kau pengsan je tue..macam nie aku gi panjat curam ni dulu..aku nak mintak tolong kat orang..kau tunggu sini..`rul tapi mak aku x gerak rul...


`Alif ambulans dah sampai,~`ya Allah ya tuhanku...selamatkan lah ibu...ku mohon darimu jangan ambik nyawa ibuku...`Abg mak saya masih hidup?saya x tahu encik..tunggu sampai hospital...biar doctor yang sahkan...saya rasa mak ncik pengsan je..encik bawa bertenang...mak jangan tinggalkan saya mak...saya sayangkan mak..tolongla mak..................................................


`Doktor macam mane dengan mak saya???encik tunggu diluar dulu..saya periksa mak encik....selamatkan mak saya doktor!!!ya Allah,selamatkan lah nyawa ibu aku...kalau diganti dengan nyawa aku pun aku sanggup...ya  Allah engkaulah maha penyanyang..selamatkan lah nyawa ibuku...selamatkan lah...amin-amin..ya rabbal alamin...


`Saya mintak maaf encik,kami dah cuba sedaya upaya...tuhan lebih menyayangi ibu encik...im so sorry....Ya allah..mak aku dah x de????mak!!!!!!tolong mak jangan pergi dulu...jangan pergi mak....saya x sanggup mak..tolong la mak jangan pergi,saya merayu pada mak jangan tinggalkan saya dulu.....ape saya nak cakap kat adik-adik...tolong mak jangan pergi..saya merayu..ya allah tolong la aku....`Alif bawak mengucap,ini semua takdir...rul mak aku rul..mak aku  dah x de rul..tolongla aku rul...mak!!!!!!!!!!!!!encik shahrul saya rasa kene bagi encik alif ubat penenang,ia menganggu hospital...


`Rul mane mak aku????kenapa aku terbaring atas katil ni?mane mak aku?bawak mengucap alif,yang pergi takkan kembali...ko kene tabah,banyak lagi perkara yang ko kene selesaikan...adik-adik ko pun x tahu mak ko dah x de..ko kene tabah,sebagai abg ko yg harus kuat..dan sekarang ko call adik ko bagitahu yang mak ko dah ke illahi..rul aku x sanggup nak bagitahu..kesian adik-adik aku..ko la yang call adik-adik aku...


`Hafiz ini abang..kenapa abg?kenapa abg menangis?mane mak?hafiz abg nak hafiz tabah yer apa yang abg nak sampaikan...banyak kan beristifar..Abg ni kenape?cakap la bang?hafiz...mak dah x de..mak dah meningalkan...hafiz...hafiz...tut.tut.....


Sejak kejadian tue banyak perkara yang berubah dalam diri aku dan kehidupan aku.kejadian ni berlaku semasa aku hendak pulang ke sri aman sarawak...hampir dua tahun perkara ni berlalu..tapi macam semalam yang berlaku..kasih sayang yang mak aku curahkan padaku sehingga kini aku masih terasa..mak aku adalah ibu yang terbaik bagiku..segala-gala nya dia curahkan padaku,ingat lagi kata-kata ibuku..`Alif mak paling sayang kat alif,mak sanggup gadaikan nyawa untuk alif..jadi ah alif ank yang baik...ya Allah mulia sungguh haty ibuku..sesungguhnya ibu adalah segala-galanya untuk kita..hargailah ibu anda sementara masih ada waktu..jangan menyesal kelak...


sedekahkan Al-fatihah untuk arwah ibu saya zakiah binti ani..semoga roh nya ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin-amin ya rabal alamin....


keadaan kereta selepas kemalangan

hancur

bayangkanlah bertapa teruk kemalangan nie

sehari sebelun kemalangan

engkaulah ibu yang terbaik