Thursday, December 6, 2012

Demi masa


Demi masa...

semakin hari semakin tua..hehehe...tua ke?tua kot...banyak bende aku nak buat..tapi takut x ckup mase..entahla lately ni aku rase x sedap hati je..macam ade sumting yg akan berlaku kat diri aku..semua bende aku nak buat dengan cepat..emosi pun x stabil..klu rase hepy,hepy sangat..klu rase rimas sangat merimaskan..."haih...selalu sangat aku mengeluh ni.."

kadang rasa risau sangat dgn diri ni...asyik ingat mase je...dalam mengingati mase,aku nak wat semua bende yg aku rase nak buat,tapi otak selalu berfikir sempat kah aku nak buat?ape la yg aku fikirkan aku pun x tahu...kadang2 rase penat juga mcm ni...mcm ade sumting yg akan berlaku...

Adakah yg sebenarnya aku lali dan alpa dengan duniawi?adakah aku manusia yg tidak pernah bersyukur?adakah aku manusia yg lupa diri?adakah aku manusia yg bongkak dgn apa yg aku miliki?adakah disebabkan semua ni aku rasa mcm ada sumting yg akan berlaku..semoga aku jauh dri rasa-rasa angkuh dan sebagainya.


Ya ALLAH aku mohon doa darimu supaya lindungi lah aku dari perkara-perkara buruk...dan juga kepada KAU juga aku berserah pada qada dan qadar...AMIN....

-----------------------------------------------------------------
DOA Kesejahteraan

Ya Allah, kami mohon kepadaMu, agar diperelokkan agama yang menjadi pegangan urusan hidup kami, dunia yang menjadi tempat sementara hidup kami, akhirat yang menjadi tempat kami akan kembali, jadikanlah hidup ini untuk menambahkan kebaikan dan mati kami untuk merehatkan diri dari segala keburukan.
Ya Allah, perbaikilah diri antara kami, jinakkanlah antara hati kami, tunjukkanlah kami jalan yang selamat, selamatkan kami daripada kegelapan kepada yang terang, jauhkanlah kami daripada perbuatan keji, baik yang nampak, mahupun yang tersembunyi, ya Allah, limpahkan keberkatan kepada kami, pendengaran dan penglihatan kami, para isteri dan anak-anak kami, sahabat handai dan rakan taulan kami serta pemimpin kami yang telah berjasa kepada kami.

SOURCE:MR.GOOGLE

No comments:

Post a Comment