Thursday, May 10, 2012

penat dan sengal2!!~~





semalam aku aku daki bukit,pagi ni aku kerja,adoyai,badan x berapa nak stabil..semua sengal2,kaki melecet,lenguh-lenguh sangat memenatkan,nak amik mc malas la pula,so gi je keje,comform keje ala kadar je ni..tapi semalam memang bez,sangat la bez..thankz to myfrenz invite aku gi hicking,dengar citer nex plan nak gi daki bukit lain pula..so aku dah mula suka aktiviti hicking ni,jadi aku nak belaja serba sedikit asas hicking ni supaya x la penat dan sengal2 badan..so pendaki beginner mcm aku ni kene banyak belajar cara nak mendaki dengan betul dan selamat...so aktiviti ni banyak mengajar aku erti sabar dan tenang...kepuasan yang aku dapat bila dah sampai ke puncak..boleh jerit sekuat hati..tengok keindahan alam,bukan senang nak sampai ke puncak kalau x banyak sabar...so pada sape2 yang suka sukan lasak,korang patut cube aktiviti nie..kompem korang enjoy...sekian wasalam...

No comments:

Post a Comment