Wednesday, April 11, 2012

Aku,Sue dan Jam Tangan!!

sekadar gambar hiasan
~~Ah..lambat lakz minah nie..janji kul berapa?dh pukul 2 ni..dh la panas ni...adus!!!x per2 aku der projek baik nak kene kan dia..hahah tahu la nanty..alamak rokok dunhill aku tinggal sebatang je ni..x macho r nanty x isap rokok,nak kene beli nie..x per lah nanty aku beli`,tadi mase aku nak kuar ucu ade pesan suruh beli magazine kereta..malas lak aku nak singgah kedai buku beli,mamat tue kereta x der tapi beria nak beli buku kereta..bile sembang je mesty masuk bab kete,bile aku tanya bile nak beli kereta,selamber dia jawab..``Beb jiwa wa masih  kat moto,wa masih pegang cogankata wa merempit biar sampai helmet pecah beb..`wah-wah ko ucu,bgus la sangat merempit sampai pecah helmet..klu kepala lu yg pecah camne lakz..`ala alif lepak la aku gurau jer..nanty abiz study aku beli la kereta..`wa bukan mcm lu alif,family leh tolong belikan kereta..`Hye lame tgu!!tetiba sue kejutkan aku dari lamunan...peh comel giler minah ni..berbaju kurung..memang comel abiz..dah muke sue macam cina mata yang layu,bibir merah bak buah delima dengan keputihan kulit tambah pulak dengan kegebuan memang terserlah keayuaan,ala-ala nasha aziz gitu..wakaka...sebelom ni asyik pakai jeans je...`Alif per yang ko tengok tue sampai meleleh air liur,ah minah nie selamber jer cakap air liur aku meleleh..kite nak pergi mane ni alif..errr..errr kiter gi kahwin nak?ish ape aku merepek nie..desperate giler aku,eh tak-tak kiter gi bukit bintang kot.Jum la masuk sue..aku buka kan pintu untuk sue,biase la wa kan gentelment...```Siapa bilang gadis melayu x menawan x menarik haty``Ceh time ni la lagu gadis melayu berdendang amat sesuai ngan tema dating arini..


Dlm kerete aku jadi kedu nak bercakap dgn sue,aku hanya membiarkan lagu-lagu dalam radio memmecahkan kesunyian..ish nape dengan aku ni..haty aku pon x keruan ni,bukan ke aku nak kenekan minah nie nape aku rase mcm x jady pulak,Kenape aku rase mcm lain je..x kan aku suke kat sue kot..x kan sebab dia pakai baju kurung?x kan sebab dia nampak ayu..?adus mcm mane nie.......nak je aku jerit dalam kereta nie..``Alif kenape awk senyap je..tiba-tiba sue memulakan bicara..x der per la sue aku ok jer..Ko nampak cantik la arini sue..eh pe nie jatuh la martabat aku lelaki ganteng..nape la aku puji dia ni..lif slow2 la ko kan boye...``ko puji aku ke alif?selama harini bukan ke ko selalu kutuk aku?selalu je cari pasal ngn aku dalam kelas..``eh minah ni,mentang-mentang aku puji dia..eksyen pula dia..``sebelum ni ko x cantik sue,tapi lepas ko pakai baju kurung aku macam terpegun pulak,ko sangat cantik harini sue..Eh ape ni?nape aku puji dia lebih-lebih?adus malu nya aku,baik aku diamkan je..aku hanya diam batu dalam kete,aku tengok sue tersenyum melihat telatah aku yang serba x kene,aku perasan dia menjeling aku,tapi terus terang sue sangat comel harini dengan senyuman yang manis,sekali sekala aku curi-curi pandang wajah nye yang bersih dan ceria tue,aku ingat nak batal kan lah niat aku nak kenekan sue..


raut wajah sue yang ceria dan innocent tue buat aku jadi x tentu arah,x seperti selalu aku tengok dia kat kelas,dah macam lelaki lagak gaya dia,tapi harini dia amat berbeza sekali,mungkin sebab dia tahu aku suka gadis ala-ala gadis melayu yang terakhir..sangat!!!hahaha.sue kita dah sampai bukit bintang,jum kita gi minum dulu,awak tak kisah kan?`saya ikut awk je alif janji jangan bawak saya ke tempat yang tak baik sudah la..ish minah ni,dia ingat muka aku ni jenis gi tempat x baik ker?aku seligi juga japgi..haha..ups mane leh seligi comel kot dia arini..`Tak pe lah kita gi minum tepi jalan depan tue...hehe jimat sikit duit aku minum tepi jalan tue..ni dinamakan safe bajet..~Bro orange juice dua kasi kaw2 punye bro! ~~Eh alif ade ker orange juice kaw2?ade la sue,tue la ko x tahu sue..ha dah sampai pun air..lepas minum ni kite gi masuk jalan-jalan kat lot 10 ya sue manis..hehe...`Bro kire berapa ni bro,semua sekali RM30.00,owh mak ai,biar betul bro?orange juice dua sampai 30 hinggit..`bro lu minum kat bukit bintang,bukan minum tepi jalan kat chow kit..ewah selongkang pulak mulut mamat ni..cis x pasal-pasal 30 hinggit melayang..menyesal aku,ingat murah la minum kat situ...terkena aku!!`Giler kan tadi kite minum mahal,x pelah sue bukan selalu,bende kecik je tue setakat air 30 ringgit..~peh nak cover punye pasal,aku ckp bende kecik,walhal haty aku ni mau terbakar,jahanam 30 aku..~Alif saya nak gi toilet jap,awk tunggu jap yer..sementara aku tgu sue ke toilet aku tengok jap booth depan tue,aku tengok ade jual macam-macam jenis jam,cantik-cantik lak tue,lagi terkejut aku tengok jam tue harga 15 ringgit jer..hehe,murah tue...beli satu untuk sue la,pastue cakap harga dia mahal sekali..keh..keh...bijak...bijak.....


`Alif terima kasih ya teman saya kuar hari nie,heppy gak keluar dengan ko ye alif,erm sue nanti jap,aku ade beli sumting untuk ko,`Eh alif nape beli jam ni utk saya,sangat cantik saya sangat suke..mesti mahal kan alif?harus lah mahal sue,x kan la aku nak beli bende cikai-cikai utk ko..x pelah biar kan aku pakai kan untuk ko...by da way thankz sangat untuk jam ni..~x jadi masalah la sue,ok lah sue jumpe esok kat class,da.....so tamatlah cita ni...mals aku nak sambung..x de idea..keh..keh.......bez x cerpen aku?


2 comments: