Thursday, March 22, 2012

Adakah kita manusia yg memikirkan mase depan?

bende ni aku terpikir masa aku gi klinik kerajaan,aku nampak la 


banyak orang tua,aku pandang atas bawah,dari segi permakaian 


diaorang raut wajah diaorang..aku mula terpikir..adakah ini aku pada


 mase tua nanti?apa yang archievment aku pada masa tua?adakah


 dari segi keawangan?family? atau kehidupan?mane satu yang patut


 aku archieve????adakah cycle of life amat memeritkan?kalau aku 


banyak duit pun pada masa tua tapi aku x de kehidupan dan juga 


keluarga,adakah aku akan selesa dimasa tua?adakah dengan 


kehidupan dan keluarga yang aku ada tapi mempunyai masalah 


kewangan akan buat aku rasa selesa...adakah isteri yang satu boleh


 sehidup semati dengan aku di masa tua kelak?plus aku hidup 


dizaman alaf baru..macam2 perkara boleh jadi...macam mana aku 


nak balance kan semua itu..adakah itu dikatakan kehidupan yang 


sempurna?renung-renung kan lah...

pantun 4 kerat,


aku takut makan biskut,
biskut mery nama diberi,
nama aku bukan mery,
oklah aku nak mandi....


hahahahahaha...

4 comments:

  1. hak tuih pny pantun

    ReplyDelete
  2. Aku pun fikir mcm ko jgk...Dunia bro..klu dikejar tak kemana

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la bro...jgn kejar dunia..kejar la basikal..leh pusing3 taman..hehe

      Delete